MR PORTER London
MR PORTER Steakhouse, Bar & Lounge opent deuren in Londen
17 juli 2024
Wat is witbier
Dit was èn is witbier
24 juli 2024

De smaakvolle nieuwe Santani Organic Soda brengt stiekem een revolutie in het frisdrankschap. Heb jij de nieuwe soda al geprobeerd?

Santani Organic Soda

Santani, een next-gen Organic Soda merk uit Amsterdam, is op een missie om de frisdrankindustrie te transformeren door een gezonder, duurzamer én smaakvoller alternatief te bieden. Het merk lanceert met twee smaken in Nederland en Ibiza: Lemon en Red Fruits. De derde smaak Orange volgt later dit jaar.   

De Lemon-variant biedt allereerst een verfrissende combinatie van citroen, appel en gember. De Red fruits heeft op diens beurt een sprankelende mix van citroen, appel, cranberry en vlierbessen.

Suzanne Van Roosbroeck, oprichter van Santani Organic Soda, vertelt: “Samen met een vooraanstaand food scientist en nutritionist hebben we biologische gastronomische frisdranken ontwikkeld, gemaakt van 40% fruit en andere natuurlijke ingrediënten. Laag in calorieën, zonder toevoeging van suiker en kunstmatige zoetstoffen. In een recycleerbare aluminium verpakking. Dat noemen wij ‘Goodness in a can’.”

Met de introductiecampagne ‘Brace yourself for a splashy fruitstorm!’ wil Santani Organic Soda een spraakmakend entrée maken in biologische supermarkten, horecagelegenheden en de creatieve industrie. Daarnaast wil het merk een relevante rol spelen in het aankomende festival- en gastronomieseizoen.

Menno Koopmans, oprichter van Santani Organic Soda, vult aan: We zijn begonnen met een vliegende start in onze twee thuismarkten! Vanaf lancering is Santani verkrijgbaar bij 65 EkoPlaza’s in Nederland en The Hoxton hotels in Amsterdam, waarbij Santani samenwerkt met distributeur JetDrinks. Ibiza maakt zich op voor season’s opening met Santani dat verkrijgbaar zal zijn in Nobu, W Hotel, en Ibiza Gran Hotel om er maar een paar te noemen, dagelijks komen er nieuwe klanten bij.”

Met frisdranken die 100% bio zijn en een Skal keurmerk hebben, van farmer to you, is Santani Organic Soda de perfecte keuze voor wie op zoek is naar smaak, gezondheid en duurzaamheid. Het merk doneert een deel van de winst aan het Santani Collective, een platform voor innovatieve ideeën en impactvolle samenwerkingen om gezondheid, welzijn en duurzaamheid wereldwijd te verbeteren.

Van Zwol: “Met Santani willen we mensen inspireren om het maximale uit het leven te halen en tegelijkertijd te kiezen voor gezondheid en duurzaamheid: the art of balance. We werken samen met kunstenaars, artiesten en impactvolle communities, zoals LGBTq, om een statement te maken en de status quo te doorbreken.”

Santani Organic Soda speelt in op de wereldwijde behoefte aan duurzame merken en producten zonder suiker en kunstmatige zoetstoffen, want de richting van de consument is duidelijk:

  • 73% van consumenten wereldwijd is actief op zoek om de suikerconsumptie te verminderen of heeft dit al gedaan;
  • 63% van consumenten wereldwijd zegt dat ‘geen kunstmatige zoetstoffen’ een extreem of erg belangrijke claim is op F&B labels
  • 54% van consumenten wereldwijd geeft aan dat actief te switchen naar duurzame merken/producten en bereid zijn om hier meer voor te betalen.*

Doe jij ook mee aan de smaakvolle revolutie en kies je voor Santani Organic Soda?

Santani Organic Soda

Santani Organic Soda

Deel artikel