Emma Sleep’s diversiteitscampagne ‘Awaken Your Best’ wil bijdragen aan bewustwording op menselijk vlak. Lees snel verder.
Comfortabel liggen is belangrijk voor een goede nachtrust, maar innerlijke rust is misschien nog wel belangrijker. Wat dat betreft is het fijn dat we anno heden steeds bewuster omgaan met veel zaken en elkaar. De wereld verandert, dus wij mogen meebewegen. Emma Sleep lanceerde in dat kader onlangs de bewustmakende diversiteitscampagne ‘Awaken Your Best’. Een interessant stukje bewustwording, met onze kussens in bed als symbolisch startpunt.
“Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen” is een oud Nederlands spreekwoord. De betekenis: een relatie tussen twee personen met een ander geloof werkt niet. Vandaag de dag zou je daar onder meer nog cultuur, gender of perspectief aan toe kunnen voegen. Maar wat Emma betreft is dit spreekwoord behoorlijk achterhaald. Sterker nog, twee geloven op een kussen gaan meer dan prima samen!
Bij Emma Sleep zelf werken mensen uit meer dan 65 landen dagelijks samen, allen met hun eigen individuele culturele, religieuze en educatieve achtergrond, mindset en perspectief, die worden beoordeeld op zijn of haar persoonlijke impact om bij te dragen aan het verbeteren van de slaap van mensen. Met de campagne ‘Awaken your best’ wil Emma benadrukken dat contact met verschillende mensen met een ander perspectief een bedrijfscultuur én de maatschappij verrijkt.
Campagne ‘Awaken your best’
De campagne – met ondersteuning van VICE Media Group – bestaat uit twee video’s waarin twee koppels met uiteenlopende identiteiten te zien zijn die volgens het eerdergenoemde spreekwoord niet bij elkaar zouden passen: Roos & Rosa en Nine & Shamir, die samen een zoontje hebben, Zion.
In de filmpjes voeren de koppels eerlijke gesprekken met elkaar in bed. Thema’s als racisme en ouderschap passeren de revue. Ook bespreken ze elkaars verschillen en hoe ze het beste uit zichzelf halen dankzij de ander. Zo vertelt Rosa dat ze het heel fijn vond dat Roos bij haar sliep in een periode dat ze het wat moeilijker had: “Ik heb juist het gevoel dat wij elkaar dingen kunnen laten zien.” En is Nine anders naar Shamir gaan kijken sinds de kleine er is: “Meteen zo’n goede energie die daar was.”
Emma wil met deze campagne op een positieve manier benadrukken dat dat contact met verschillende mensen met een ander perspectief de maatschappij én een bedrijfscultuur verrijkt. “Emma is een internationaal bedrijf waar mensen uit verschillende landen, met verschillende culturen, religies, opleidingsachtergronden, gender en perspectieven met veel plezier samenwerken. Als bedrijf zijn we daar trots op én merken we hoe belangrijk die verschillende perspectieven en achtergronden zijn voor de enorme groei die Emma doormaakt. Sterker nog, diversiteit is een van de belangrijkste pijlers voor het internationale succes van Emma,” aldus Henk Waninge, Country Manager Nederland bij Emma – The Sleep Company.
Wil je meer informatie over de ‘Awaken Your Best’ campagne? Ga dan naar emma-sleep.nl/awakenyourbest/