Top 20 Zwitserse horlogemerken onthuld door Morgan Stanley

top 20 Zwitserse horlogemerken patek philippe

Top 20 Zwitserse horlogemerken onthuld door Morgan Stanley

De top 20 Zwitserse horlogemerken 2021 is onthuld door Morgan Stanley. Welke merken zijn jouw favorieten?

top 20 Zwitserse horlogemerken patek philippe

De top 20 Zwitserse horlogemerken is onthuld dankzij een jaarverslag over de toestand van de Zwitserse horloge-industrie. De top 20-lijst van de krachtigste merken in de branche kent een logische nummer één.

Investeringsbank Morgan Stanley en horloge-industrie-expert LuxeConsult hebben hun vierde jaarverslag over de industrie en de prestaties van de afzonderlijke merken gepubliceerd, gebaseerd op beschikbare cijfers en rekeningen.

Misschien niet verrassend, nam Rolex voor het vierde jaar op rij de eerste plaats in, met een marktaandeel van bijna 25% en een jaaromzet van CHF 4,42 miljard (€ 4 miljard ) verzameld door de verkoop van zo’n 810.000 horloges.

Een minder voor de hand liggend resultaat is echter de kracht van Rolex’ stalgenoot Tudor, die in 2012 wereldwijd opnieuw werd gelanceerd en zes jaar later in de Top 20 sloop. Nu vinden we het merk terug op de 14e plaats dankzij de verkoop van bijna een kwart miljoen horloges. De geschatte gecombineerde omzet van Rolex en Tudor van € 4,35 miljard brengt hen binnen handbereik van de gecombineerde € 4,4 miljard jaarlijkse omzet van de dertien merken die Swatch Group beheert, en overtreft de € 3,65 miljard die de elf merken van Richemont hebben binnengebracht.

De tweede plaats gaat naar Omega van Swatch Group, waarvan het rapport schat dat er 500.000 horloges zijn verkocht en een omzet van € 1,590 miljard genereerde, terwijl de derde plaats wordt ingenomen door Richemont’s cashcow, Cartier, die 430,00 horloges verkocht, goed voor € 1,47 miljard.

Hoewel deze top drie pikorde de afgelopen vier jaar constant is gebleven, werd Longines in 2020 ingehaald door Patek Philippe, dat naar schatting een omzet van € 1,05 miljard heeft gegenereerd uit ongeveer 53.000 horloges. Longines genereerde € 1,036 miljard door de verkoop van 1,5 miljoen horloges.

Audemars Piguet behield zijn 6e plaats, terwijl Tissot (waarvan wordt gedacht dat het elk jaar 2,4 miljoen horloges verkoopt) werd overrompeld door Richard Mille. TAG Heuer en IWC completeren de Top 10 door respectievelijk hun 9e en 10e plaats te behouden.

Posities 11 tot 20 worden ingenomen door respectievelijk Breitling, Hublot, Jaeger-LeCoultre, Tudor, Vacheron Constantin, Panerai, Bulgari, Breguet, Blancpain en Rado.

Merken in opkomst zijn onder meer Tudor en Breitling, die onder leiding van George Kerns hernieuwde kracht lijken te hebben, terwijl Jaeger-LeCoultre, Vacheron Constantin, Panerai, Breguet en Rado allemaal terrein hebben verloren.

Post a Comment

#Volg ons op Instagram