GUESS USA is opnieuw vormgegeven door fotograaf Eli Russell Linnetz. Ontdek de zorgvuldig samengestelde collectie met retro vibes.
Sinds 1981 heeft GUESS een eigen visie op de ‘American way’, middels het verleggen van de grenzen van vrouwelijkheid, seksualiteit en jongerencultuur, met behulp van een enorm archief dat zich over veertig jaar uitstrekt. GUESS USA presenteert in het verlengde hiervan een zorgvuldig samengestelde collectie, die put uit het rijke GUESS USA-archief en zich laat inspireren door eenmalige stukken uit de jaren ’80 en ’90 die tot nu toe nooit in productie zijn genomen.
Nicolai Marciano heeft fotograaf Eli Russell Linnetz gevraagd GUESS USA, de in Californië gevestigde merkdivisie van GUESS, opnieuw vorm te geven. De kledingcollectie, ontworpen door Marciano, zal de West-Amerikaanse esthetiek vernieuwen en belichten. De fotografie en re-branding zullen worden geregisseerd door Linnetz, wiens visie onlosmakelijk is verbonden met Americana-energie en attitude.
“Geïnspireerd door de Amerikaanse iconografie van de GUESS campagnes van vroeger, bestaat de collectie uit stukken die je zou vinden in traditionele boetieks langs de weg in Amerika. Vervormd leer, vervaagde denim, door de zon gebleekt bont, en hardware die craqueleert met verf”, aldus Marciano.
Deze unieke samenwerking creëert een uiterst gecureerde collectie die zich heeft laten voeden door het rijke GUESS USA archief. De collectie is geïnspireerd op eenmalige stukken die zijn ontdekt in het Guess atelier en oorspronkelijk zijn ontworpen in de jaren 80 en 90. Geen van deze stukken is ooit in productie genomen, tot nu.
Dit bericht op Instagram bekijken
Voor GUESS was het essentieel om samen te werken met andere creatievelingen uit Los Angeles die hun visie op de Amerikaanse manier van leven delen. Alle fotografie werd persoonlijk uitgevoerd door Eli Russell Linnetz, die zijn ervaren oog leende om de aankomende FW22-campagne van het merk te documenteren.
Voortbouwend op Eli Russell Linnetz’s visie voor een grotere visuele herinterpretatie van het GUESS fotoarchief, werken Marciano, Linnetz en Slam Jam samen om een nieuwe generatie van grensverleggende sexiness en attitude te definiëren.
Vanaf de herfst van 2022 wordt de collectie exclusief gedistribueerd via GUESS USA’s wereldwijde partner Slam Jam, die wereldwijd geselecteerde retailers bedient.
Ga naar GUESS USA’s website voor de collecties.