Bridgestone’s nieuwe A005 EVO all seasonband maakt het hele jaar door indruk

De nieuwe Bridgestone A005 EVO all seasonband maakt het hele jaar door indruk op het gebied van veiligheid en levensduur.

Bridgestone A005 EVO all seasonband

De meesten onder ons hebben hun winterbanden momenteel in de schuur of garage liggen, en een enkeling rijdt er nog stoïcijns mee door totdat het gedoe oplevert. Het is echter niet voor niks dat we onze banden periodiek omwisselen, want veiligheid, brandstofverbruik en ook de levensduur van de banden op het spel staan. Mocht het wisselen van de banden je echter tegenstaan, dan is het de hoogste tijd om aan all seasonbanden te denken. En wij weten sinds kort precies welke all seasonband ècht geschikt is voor alle seizoenen.

Het is duidelijk dat all seasonbanden, ook wel vierseizoensbanden of all weather banden genoemd, de ideale oplossing zijn voor hen die het hele jaar door op dezelfde soort banden willen rijden. Feitelijk een mix tussen zomerbanden en winterbanden, kunnen ze juist in landen als Nederland uitermate functioneel zijn. Bij winterse temperaturen blijven ze namelijk zacht en bij zomerse omstandigheden hard.

Waarom rijdt niet iedereen op all seasonbanden als ze een compromis zijn van beide bandsoorten? Simpel, omdat niet alle vierseizoensbanden even goed zijn. Natuurlijk, vierseizoensbanden zijn in de zomer minder effectief dan pure zomerbanden, en in de winter zullen ze minder goed presteren dan echte winterbanden, maar er zijn banden binnen deze categorie die je dus gerust gedurende alle seizoenen kunt laten zitten en die boven de concurrentie uitsteken. Zo is er de nieuwe all seasonband ontwikkeld door Bridgestone die momenteel enorm indruk maakt. Een vierseizoenenband die daadwerkelijk presteert.

A005 EVO all seasonband racet andere vierseizoensbanden voorbij

Voldoende grip onder alle weersomstandigheden en dus veilig, nooit meer geld en tijd kwijt zijn aan het wisselen van de seizoensbanden en dus goedkoper, terwijl ze net zo duurzaam zijn als bijvoorbeeld zomerbanden. De nieuwe Bridgestone A005 EVO all seasonband maakt zoals gezegd een geweldige indruk.

Bridgestone’s Weather Control A005 EVO all seasonbanden zijn het nieuwste model binnen diens collectie van vierseizoensbanden en biedt uitstekende grip op nat wegdek en verbeterde prestaties op sneeuw. Tevens komen enkele banden (afhankelijk van de maat) binnen deze nieuwe serie met innovatieve DriveGuard-technologie.

De banden zijn geschikt voor auto, SUV en 4×4, en komen in de belangrijkste bandenmaten.

Bridgestone A005 EVO all seasonbandBeste score voor grip op een nat wegdek

Extra belangrijk voor ons Nederlandse autobestuurders, is dat de banden onder de auto voldoende grip bieden bij nat weer. Het regent in ons land regelmatig en een nat wegdek in combinatie met onvoldoende grip is levensgevaarlijk en absoluut iets wat vermeden dient te worden. De A005 EVO all seasonbanden doen dit. Zo behaalde de band recentelijk de beste score voor grip op nat wegdek in zijn klasse EU-label “A”, de hoogste labelwaardering voor grip op nat wegdek.

Acuut remmen op een nat wegdek bij een gevaarlijke verkeerssituatie of comfortabel door een heftige regenstorm rijden op de snelweg, de A005 EVO all seasonbanden zijn een stabiele factor. En kies je voor de Weather Control A005 EVO DriveGuard-banden, dan heb je nog meer gemoedsrust.

Getest en beoordeeld in Zweden

Bridgestone A005 EVO all seasonbandIn ons kikkerlandje wil het nog weleens sneeuwen. Dit zorgt voor een specifieke soort gladheid, die anders is dan die bij regen. Het is belangrijk dat de vierseizoensbanden dus ook hier tegen bestand zijn. De A005 EVO all seasonband van Bridgestone heeft hier rekening mee gehouden en staat garant voor verbeterde prestaties in de sneeuw ten opzichte van zijn voorgangers. Zo heeft deze band zelfs een gecertificeerde 3 Peak Mountain Snow Flake-markering (3PMSF) verdiend, toegekend door onafhankelijk testbureau TÜV, die louter een certificaat geven als het product voldoet aan de norm.

Vernieuwde Nano Pro-Tech-compound, een V-vormig loopvlakpatroon en innovatieve profielgroeven werken samen om het voertuig sneller te doen remmen en op te trekken, tevens zorgend voor meer tractie in de sneeuw.

Kilometers maken

Je kunt nog zo’n goede grip hebben op je all seasonbanden, als ze snel slijten dan gaat ook de grip spoedig verloren. Het is dus essentieel dat de banden een goede levensduur hebben en dat ze lang meegaan. Je wilt tijdens je zomerse roadtrip door Europa natuurlijk niet tegen bandenproblemen aanlopen. Nu zie je vaak dat vierseizoensbanden sneller het leven laten dan bijvoorbeeld zomerbanden. Bij de Bridgestone A005 EVO all seasonband ligt dit gelukkig anders. Deze band is namelijk goed voor dezelfde kilometerrange als de premium zomerbanden van het merk!

De innovatieve karkasstructuur heeft gezorgd voor een constructie die de druk verdeelt om maximale prestaties te garanderen en ongelijke slijtage te voorkomen.

Bechermd tegen een lekke band

Dankzij DriveGuard-technologie zul je veiliger zijn tijdens het oplopen van een lekke band, want deze gepatenteerde technologie biedt namelijk extra bescherming. Bij een lekke band verdelen de versterkte zijwand en cooling fin de warmte opnieuw, waardoor bestuurders nog 80 km verder kunnen blijven rijden met een snelheid tot 80 km/u. Zo kun je jezelf naar een garage of een veilige plek rijden om de band te verwisselen.

Let wel, deze DriveGuard is niet standaard van toepassing binnen de gehele collectie Bridgestone A005 EVO all seasonbanden en dus ook niet bij alle maten. Ontdek via de website van Bridgestone welke banden geschikt zijn voor jouw auto en of je in aanmerking komt voor.

Bridgestone A005 EVO all seasonband

Bandenspanning

Alleen al op basis van bovenstaande voordelen lijkt de Bridgestone A005 EVO all seasonband voor de meeste autorijders een mooie optie voor de komende jaren. De banden niet meer hoeven te verwisselen, veilig rijden tijdens alle seizoenen dankzij voldoende grip, een lange levensduur en bescherming tijdens een lekke band.

Belangrijk is wel om, net als bij alle andere onderdelen van een auto, regelmatig onderhoud te verrichten aan de banden. Dit betekent in de praktijk dat je vooral de bandenspanning periodiek dient te checken en eventueel op niveau dient te brengen. Dit draagt niet alleen bij aan een nog langere levensduur, maar ook een lager brandstofverbruik.

Veiligheid is tijdens alle seizoenen belangrijk. De Bridgestone A005 EVO all seasonbanden bieden goede grip op een nat wegdek, leveren verbeterde prestaties in de sneeuw en beschikken over dezelfde levensduur als premium zomerbanden. Need we say more?

Bridgestone A005 EVO all seasonband kopen

De nieuwe Weather Control A005 EVO-banden van Bridgestone zijn nu verkrijgbaar bij Bridgestone-dealers en online. De all seasonbanden zijn al verkrijgbaar vanaf zo’n € 60,- per band.

Bridgestone A005 EVO all seasonband