De nieuwe 2020 Triumph Street Triple Rs zet stappen qua prestaties

2020 Triumph Street Triple Rs

De nieuwe 2020 Triumph Street Triple Rs zet stappen qua prestaties

De nieuwe 2020 Triumph Street Triple Rs zet nieuwe stappen qua prestaties, met meer vermogen en meer koppel. Wat vind jij van de motor?

2020 Triumph Street Triple Rs

De nieuwe Triumph Street Triple RS is hier en omschrijft zichzelf als de ultieme performance street bike. De prestaties zijn flink verhoogd door een belangrijke motorupdate, waarin Triumph‘s Moto2-motorteam een groot aandeel heeft gehad. De Street Triple RS 2020 valt verder op door een agressievere styling. Hij heeft alles in zich om in zijn segment een nieuwe maatstaf voor vermogen en weggedrag te zetten.

Licht, snel, fun, wendbaar en stijlvol – de Street Triple is sinds zijn lancering in 2007 een game-changer in de motorwereld met zijn onderscheidend karakter en een waanzinnige  triple engine. Hij zette een maatstaf in het middelzware sportsbike-segment. De Street Triple viel van meet af aan in de smaak bij kopers door de combinatie van een agressief uiterlijk, licht en intuïtief rijgedrag, een opwindende vermogensafgifte en het unieke triple-geluid.

De Street Triple evolueerde van een befaamde 675 cc driecilinder naar een nog opwindendere 765 cc in 2017 en zette daarmee in zijn segment opnieuw de maatstaf. Als de lichtste motor in zijn klasse, met nieuwe state-of-the-art technologie, een rijwielgedeelte met eerste klas componenten en Triumph’s kenmerkende en uitzonderlijke afwerkings- en detailleringsstandaard.

En nu, voor 2020, is de nieuwe Street Triple RS ontworpen om weer de norm te zetten met een grote stap voorwaarts in prestaties, met een agressiever voorkomen en nog betere technologie. In combinatie met de kenmerkende wendbaarheid, de dynamische handling en de hoogwaardige vering, remmen en banden is de nieuwe Street Triple RS perfect voor de straat en het circuit.

Een belangrijke stap voorwaarts in prestaties – meer vermogen en meer koppel

De nieuwe 2020 Triumph Street Triple RS onderging een aanzienlijke update om te voldoen aan de Euro 5 emissienorm. De karakteristieke 765 cc driecilinder is verder ontwikkeld door het deskundige Triumph-motorteam van de Moto2™. Het resultaat is een aanzienlijke toename van het koppel, dat nu 9% hoger is in het middengebied, met een piek van 79 Nm bij 9.350 tpm. De nieuwe uitlaatbalanspijp zorgt voor een nog vlakkere koppelcurve voor maximale souplesse. De krachtbron reageert uiterst alert bij lage toerentallen en blinkt nog meer uit met trekkracht over het hele toerentalbereik.

Het vermogen in het middengebied is ook 9% hoger, met een piek van 123 pk bij 11.750 tpm. Rijden op de nieuwe Street Triple RS is nog dynamischer en verslavender. Motorupdates omvatten nieuwe uitlaatnokken, die geoptimaliseerd zijn voor meer prestaties in het middensegment, en een nauwkeurigere bewerking van de krukas, koppeling en balancer voor minder massatraagheid en een lager gewicht.

De reactie op het gashendel is nu nog beter dankzij een vermindering van de rotatietraagheid met 7%. In combinatie met de toename van het koppel over het hele toerenbereik resulteert dat in een aanzienlijk directer en alerter reagerend motorblok.

De 2020 Triumph Street Triple Rs heeft een nieuwe uitlaatdemper met verminderde weerstand voor een vrijere doorstroming. Het dubbele katalysatorsysteem zorgt voor verlaging van uitstoot. De demper is prachtig afgewerkt met een eersteklas sportieve eindkap van koolstofvezel met Triumph-badge. Het kenmerkende triple geluid is nog indrukwekkender. Dit komt door de verfijning van het uitlaatsysteem en een geheel nieuw inlaatkanaal. Samen zorgen die voor een meer heldere toon en goede balans tussen inlaat- en dempergeluid.

De soepele, verfijnde versnellingsbak van de nieuwe Street Triple RS heeft kortere overbrengingsverhoudingen voor de eerste en tweede versnelling. Dat zorgt voor betere acceleratieprestaties en soepeler schakelen. De tandwielen hebben een nauwkeurige bewerking ondergaan om de massa te verlagen. Bovendien behoudt de Street Triple RS zijn koppelingsbekrachtiging en slipkoppeling, waardoor de koppelingshendel minder inspanning vraagt en het comfort en de controle voor de rijder optimaal is.

2020 Triumph Street Triple Rs heeft veel agressievere houding en stijl

Met een belangrijke update van de iconische styling heeft de nieuwe Street Triple RS een veel agressievere nieuwe look. De LED-koplampen zijn geheel nieuw, met een opvallende vorm en een scherpere en meer uitdagende stijl. Het licht is witter en helderder om beter op te vallen. De Daytime Running Lights (DRL’s – marktconform) hebben een geheel nieuw, nog meer onderscheidend design, wat ook de zichtbaarheid verhoogt.

De nieuwe Street Triple RS heeft nu een volledig nieuw kuip met een hoekige en sportievere vormtaal. Het nieuwe fly screen en de luchtinlaat zijn meer uitgesproken. Hierin weerspiegelt zich de vorm van de nieuwe DRL (Daytime Running Lights). De zijpanelen, de achterzijde en de belly pan onder het blok zijn allemaal nieuw en duidelijk anders van vorm. Voor extra stijl en detaillering is er een vernieuwde achterkant met een duidelijk aanwezig achterlicht.

De hele motorfiets is beter gedetailleerd, met nieuwe eigentijdse spiegels, een nieuwe stuurklem met Triumph-logo en een meer geharmoniseerde afwerking van de onderdelen, waaronder matzwarte bedieningspedalen en voetsteunen (achter), plus satinmetal-kleurige hielbeschermers en uitlaatdemperafwerking. De Street Triple RS heeft eveneens een nieuw titaniumzilverkleurig-hoofdframe, passend bij de afwerking van de Speed Triple-modellen.

De nieuwe Street Triple RS is er in twee verschillende, modern ogende kleurenschema’s: Matt Jet Black met Aluminium Silver en gele stickers of Silver Ice met Diablo Red en Aluminium Silver stickers. Beide kleurenschema’s omvatten met de hand geschilderde Diablo Red wielstrepen en een aluminiumkleurig achterframe.

Nog betere technologie

Met uitrusting en bediening is de Street Triple RS van meet af aan toonaangevend. Triumph houdt die leidende positie vast. Het TFT-systeem heeft verbeterde functionaliteit dankzij MyTriumph-connectiviteitssoftware met Bluetooth. Dit maakt GoPro-interactie, turn-by-turn navigatie en telefoon- en muziekbediening mogelijk via nieuwe overzichtelijke graphics op het TFT-scherm. De graphics zijn uitgevoerd in vier verschillende stijlen en vier verschillende kleuren. De hoek van het TFT-scherm kan worden aangepast voor een optimale zichtbaarheid.

De nieuwste Triumph Shift Assist, de quickshifter voor op- en terugschakelen, is nu ook standaard bij de nieuwe Street Triple RS. Dit maakt het mogelijk om snel, sportief en comfortabel te schakelen zonder het gashendel te verdraaien.

De vijf verbeterde rijmodi (Road, Rain, Sport, Track en de door de rijder zelf in te stellen Rider) zijn geoptimaliseerd voor het hogere prestatieniveau van de motor en voor maximale controle door de rijder. Deze modi passen de gasrespons, ABS en de instellingen van de traction control aan en kunnen gemakkelijk worden geselecteerd tijdens het rijden. De Rain-modus beperkt het vermogen tot 100 pk voor meer veiligheid en controle.

De Street Triple RS behoudt zijn extreem hoge standaardspecificaties, waaronder ride-by-wire, aanpasbare ABS en in- en uitschakelbare traction control.

Maximale straat- en circuitcapaciteit

Als de lichtste motorfiets in zijn klasse heeft de nieuwe 2020 Triumph Street Triple Rs een ongekend gunstige vermogen/gewichtsverhouding die de sleutel vormt tot de nieuwe toonaangevende prestaties in zijn segment. Het is een zeer wendbare, opwindende en toegankelijke motorfiets voor rijders. Hij heeft ook de lichtste wielen in zijn klasse, wat bijdraagt aan de wendbaarheid van de Street Triple en de nauwkeurige, adrenaline verhogende handling.

De iconische gullwing achterbrug zorgt voor torsiestijfheid en zijdelingse flexibiliteit, wat de stabiliteit bij hogere snelheden maximaliseert, terwijl de geoptimaliseerde pivot positie een natuurlijke weerstand biedt tegen het samendrukken van de intelbare Öhlins RSU-dempers bij volle acceleratie. Deze opzet zorgt voor wendbaarheid in korte bochten en stuurprecisie bij hoge snelheid.

Voor een ongelooflijke remkracht beschikt de Street Triple RS over hoogwaardige Brembo M50 4-zuiger radiale monobloc voorremklauwen en een Brembo radiale rempomp met instelbare remhendel, plus een Brembo sliding achterremklauw.

De banden zijn Pirelli’s nieuwste generatie high performance Diablo Supercorsa SP V3-exemplaren, die topprestaties op het circuit leveren en een uitstekende grip en stabiliteit bieden als volledige streetlegale banden.

En tot slot: voor een comfortabelere ergonomie voor de achterpassagier is de achterzijde van de buddyseat nu hoger dan de vorige generatie, wat zorgt voor meer beenruimte.

Meer dan 60 originele Street Triple-accessoires voor veiligheid, comfort en stijl

Om de nieuwe 2020 Triumph Street Triple Rs te personaliseren heeft Triumph een reeks van meer dan 60 originele accessoires, waaronder eigentijdse nieuwe, eersteklas, swipende LED-richtingaanwijzers, een nieuw fly screen, nieuwe spiegels en reservoirs voor rem- en koppelingsvloeistof. Nieuw is ook de Bluetooth-module voor toegang via de TFT-display tot telefoon- en muziekbediening, turn-by-turn navigatie en GoPro-camerabediening. Bovendien is er een nieuw, stijlvolle waterbestendige bagagesysteem met snelsluiting, waaronder een tanktas en een rugzak. Voor extra comfort zijn er verwarmde handvatten met diverse standen.

Wat vind jij van de 2020 Triumph Street Triple Rs?

Post a Comment

#Volg ons op Instagram