Online casino-marketingtechnieken: Hoe digitale gokautomaten vechten om klanten

Online casino-marketingtechnieken

Online casino-marketingtechnieken: Hoe digitale gokautomaten vechten om klanten

Hoe gokautomaten vechten om klanten? Wij hebben diverse online casino-marketingtechnieken voor je op een rij gezet.

Online casino-marketingtechnieken

De concurrentie in de digitale gokwereld is erg hoog en zetten zodoende talloze middelen in om jou als klant binnen te halen. Ook de populaire online casino’s, zoals pay and play casinos, doen dit allemaal. De gemiddelde gebruikers zal deze marketingstrategieën niet eens opmerken, wat alleen maar bewijst dat de verschillende partijen beschikken over kwaliteit en bedachtzaamheid op dit gebied.

Gratis toegang

Een techniek die door velen wordt gebruikt, is de nadruk op gratis testen. In het geval van een online casino is dit niet alleen een kans om gratis te spelen, aangezien bijna alle gokautomaten met demoversies het aanbieden, maar het vooruitzicht om echt geld te krijgen met dit gratis spel. In advertenties klinkt deze techniek als een belofte van een bonus zonder storting:

  • Het bedrag dat als gevolg van inzetten in geld kan worden omgezet en kan worden opgenomen;
  • Gratis spins, waarvan de inkomsten ook naar een kaart of account kunnen worden gestuurd;
  • Gratis punten; punten of voorwaardelijke fondsen, die ook kunnen worden gebruikt om te spelen en te winnen.

Tegelijkertijd is het absoluut niet nodig om in de advertentie aan te geven dat het beloofde geld niet direct door de speler op de rekening of kaart zal worden ontvangen. De banner vermeldt eenvoudig het geschenk en een link om te gaan. Maar de klant besteedt geen aandacht meer aan deze kleinigheden, details en voorwaarden – hij ziet de vooruitzichten en de volledige afwezigheid van risico’s.

Beide beloften zijn waar. In goede casino’s is er echt een kans om voorwaardelijke punten in geld om te zetten en op te nemen, en als je tot dit moment je account niet hoeft aan te vullen, dan verliest de speler ook niets. Ook gebruikers die zich niet in staat achten om het casino te verslaan, zijn bereid om onder die omstandigheden wel risico’s te nemen.

Het was deze effectiviteit van de marketingtechniek die een golf van sancties op no deposit bonussen veroorzaakte door Europese regelgevers. Het programma ter bestrijding van kansspelverslaving voorziet in een verbod op stortingsvrije geschenken en de vermelding ervan in advertenties. De interne toezichthouder van de Nederlandse Kansspelautoriteit (KSA) heeft al bevestigd gereed te zijn om, naar het voorbeeld van het Verenigd Koninkrijk, deze techniek te verbieden.

Reputatie

Spelers binnenhalen kan door de nadruk te leggen op een kleine minimale storting en aanbiedingen om gratis en zonder registratie te spelen. Maar sommige casino’s gaan op een heel andere manier te werk – ze benadrukken dat gokken bedoeld is voor een elite publiek en spelen in op imago. In dergelijke casino’s kunnen er vrij grote limieten of extra privileges aanwezig zijn, die voor hen zijn die meer investeren dan het hoofdpubliek.

De technieken die door online casino’s worden gebruikt via reclame:

  1. Sterren aantrekken voor reclame is een techniek die de wens aanwakkert om als de beroemdheid in kwestie te zijn. En zelfs als de persoon in de reclame nog nooit in een casino heeft gespeeld, draagt het bij aan het goede gevoel. In Nederland is het inmiddels zo dat BN’ers geen reclame mogen maken voor gokbedrijven.
  2. Deelname aan goede doelen is een modetrend. Beweren dat een bepaald percentage van de opbrengst naar dakloze kittens of vluchtelingen gaat, kan een deel van het onbereikt publiek aantrekken.
  3. Sponsoring en filantropie zijn beide een manier om belastingen en extra advertenties te verlagen en een positief imago van het bedrijf te creëren. Vaak in combinatie met bookmakers sponsoren speelhallen vaak toernooien of individuele teams.

Het beeld van de site zelf en grote aantallen in advertenties spelen op het imago. Het uitzenden van de jackpotgrootte met negen nullen maakt ook deel uit van de reputatie.

Loyaliteitsprogramma’s

Loyaliteitspunten worden verdiend in winkels, sportclubs, schoonheidssalons en softwaredownloadsites. Bij gokautomaten is het loyaliteitsprogramma ook present en altijd gekoppeld aan echte investeringen – dit zijn ofwel overschrijvingen naar de rekening van de speelhal of echte weddenschappen. Het belangrijkste zijn in ieder geval de voordelen die de loyaliteit met zich meebrengt. Dit zijn voordelen die je niet wilt verliezen, zelfs als jouw concurrenten u verleiden met welkomstpakketten:

  • eenmalige giften bij prestatie;
  • nieuwe aanbiedingen in het bonusprogramma;
  • toegang tot gesloten bibliotheken;
  • verbeterde puntenwisselkoersen en cashback.

Tegelijkertijd gebruikt het programma zelf vaak een beeldspel. Het is voor de aantrekkingskracht dat verschillende niveaus niet ‘eerste’ of ‘vijfde’ worden genoemd, maar bijvoorbeeld ‘bronze’, ‘silver’, ‘gold’, diamond’ en ‘platinum’.

Adverteren bij media met een vergelijkbare doelgroep

Psychologen hebben al lang ontdekt dat een gokker vrij gepassioneerd van aard is en zich sneller kan laten meeslepen. Hij heeft ook een voorliefde voor spanning en risico. Dat is de reden waarom online casino’s vaak adverteren op dubieuze sites. Websites en forums voor fans niet alleen gerelateerd aan bijvoorbeeld sport(weddenschappen), maar ook pagina’s met erotische inhoud.

De nieuwste sites zijn ook verenigd door de leeftijdsgroep – bezoek door minderjarigen is verboden.


Gok verstandig en 18+, en let op de wetgeving van het land waar jij je begeeft tijdens het spelen van gokspelen.

Laat een reactie achter

#Volg ons op Instagram