ZAKELIJK: Met de nieuwe “Boost”-functie van Instagram kunnen bedrijven Reels in advertenties veranderen

Nieuwe Instagram Boost-functie verandert Reels in advertenties

ZAKELIJK: Met de nieuwe “Boost”-functie van Instagram kunnen bedrijven Reels in advertenties veranderen

Met de nieuwe “Boost”-functie van Instagram kunnen bedrijven Reels in advertenties veranderen, waardoor nieuwe doelgroepen kunnen worden bereikt.

Nieuwe Instagram Boost-functie verandert Reels in advertenties

Gebruik jij Instagram zakelijk voor jouw bedrijf? Let dan even op, want het social mediaplatform heeft zijn nieuwe functie “Boost” aangekondigd. Hiermee kunnen merken hun Reels omdopen tot advertenties om zo nieuwe doelgroepen te targetten.

Boosted Reels verschijnen in de feed, Stories, het tabblad Reels en het tabblad Verkennen. De filmpjes moeten minder dan 60 seconden lang zijn om in aanmerking te komen. Bovendien moeten ze een beeldverhouding van 9:16 hebben. Instagram merkte tevens op dat Reels bestaande uit intellectuele eigendomsrechten van derden niet in aanmerking komen voor boosting. Boosted reels mogen geen auteursrechtelijk beschermde muziek, GIF’s, camerafilters of interactieve stickers bevatten.

“Blijf je Reels boosten om contact te maken met je publiek en om potentiële nieuwe klanten aan te trekken”, vertelt een officiële blogpost. “Instagram Reels zijn een leuke, vermakelijke manier om je merkverhaal te vertellen en ontdekt te worden door een nieuw publiek. Reels is ons snelstgroeiende format en een belangrijk onderdeel van Instagram, omdat steeds meer mensen Reels bekijken om vermaakt te worden, dieper in te gaan op hun interesses of nieuwe bedrijven te ontdekken.”

Reels kunnen worden versterkt door op de knop “Boost Post” te tikken bij de Reels in kwestie. Instagram adviseert om zeker de Insights te controleren na het boosten, om zo de engagement beter te begrijpen. Bekijk step-by-step handleiding van Instagram voor meer informatie over het boosten van Reels.

Laat een reactie achter

#Volg ons op Instagram