Fendi tekent een tweejarige deal met de Italiaanse voetbalclub A.S. Roma en is de officiële kledingsponsor buiten het veld.
Na de release van de Fendace-collectie kondigt Fendi nu een tweejarig contract aan met de Italiaanse Serie A-voetbalclub A.S. Roma. Het kledingmerk voorziet het team van zijn officiële off-field garderobe. “Deze ongekende samenwerking tussen Fendi en AS Roma is ontstaan uit de gemeenschappelijke waarden en oorsprong, ter ere van de stad Rome en twee bedrijven die hier kort na elkaar zijn opgericht”, aldus Fendi CEO, Serge Brunschwig.
De looks worden ontworpen door Silvia Venturini Fendi, artistiek directeur van accessoires en herenkleding bij het label van LVMH. De preview biedt een glimp van zowel formele als casual looks in donkerblauw en de officiële gele en rode kleuren van A.S. Roma. Een werkelijke blik op de off-field-tenues zal later deze zomer – aan het begin van het Italiaanse competitieseizoen 2022-23 – worden gepresenteerd.
De verhuizing volgt na de aankondiging van een samenwerking tussen Inter Milan en Moncler vorig jaar en te midden van Fendi’s inspanningen om dieper in zijn Romeinse erfgoed te leunen. Het label heeft zijn logo in 2013 officieel gewijzigd om de subtekst “ROMA” op te nemen en heeft in de loop der jaren grote renovaties in de Italiaanse hoofdstad ondersteund.
Dit bericht op Instagram bekijken
“Het idee binnen deze samenwerking is om de codes en waarden van Fendi en AS Roma opnieuw te interpreteren en een ontmoetingspunt te creëren tussen de sport- en modewereld door middel van een gemeenschappelijke noemer, Romeinse wortels en een sterke band met de eeuwige stad”, aldus Venturini Fendi.