Succesvolle futuristen en modemerkoprichters delen waardevolle inzichten over de toekomst van mode tijdens live platform Ever Evolving Talks by Calik Denim.
Het modelandschap is constant in beweging. Daarom organiseert Calik Denim voor de derde keer de Ever Evolving Talks. Tijdens dit event op 19 april a.s. in Theater Amsterdam praten modeprofessionals over de nieuwe kansen en uitdagingen in het vak. Hoe gaan we anno 2022 om met nieuwe technologieën, nieuwe doelgroepen en nieuwe kanalen? Het event creëert een moment van ruimte en rust. Het biedt bezoekers inspiratie om plannen te heroverwegen of misschien wel opnieuw op te starten.
Het live platform Ever Evolving Talks by Calik Denim is in 2018 geïntroduceerd om de mode-industrie inzicht in de toekomst te geven. Het evenement bood al meer dan 400 mode-expert vanuit de hele wereld de kans om na te denken over de industrie. Hoe? Door keynotes van invloedrijke (internationale) sprekers en inspirerende panels van onder andere futuristen en oprichters van modemerken.
Dit jaar is het event niet alleen voor modeprofessionals, journalisten en influencers, maar kunnen consumenten ook een ticket aanschaffen. Dus heb je behoefte aan nieuwe inzichten, inspiratie en de nodige reflectie?
Registreer je voor deze editie op 19 april 2022 in Theater Amsterdam via: everevolvingtalks.com/register.
Dat jij er als consument deze editie bij kan zijn mag dan nieuw zijn, voor de 2022 editie blijft de verdere succesformule hetzelfde. Als live platform voor gedachten en ideeën, geeft Ever Evolving Talks by Calik Denim toonaangevende sprekers uit verschillende wereldwijde disciplines een podium, evenals belangrijke spelers in de hedendaagse modewereld. De dag wordt gepresenteerd en gemodereerd door ondernemer BJ Cunningham. Hij bespreekt de thema’s:
The World with/after Covid – and What It All Means for Consumers, Retail and E-Commerce
De afgelopen twee jaar waren ongekend voor alle bedrijven in alle sectoren. Hoe heeft de veranderde wereld het gedrag van consumenten, winkelpersoneel en hun leidinggevenden veranderd? Futurist Gerd Leonhard legt in een keynote uit wat de ontwikkelingen betekenen voor de toekomst van fysieke retail, hoe digitale handel zich evolueert en hoe wereldwijde waardeketens zich aanpassen.
Will the New Digital Era Radically Change Fashion: Web 3.0, Metaverse, NFTs
Jeremy Dalton, hoofd Metaverse Technologies bij PwC, neemt je mee in de digitale toekomst die nu al begonnen is. Wat zijn de digitale veranderingen en uitdagingen die web3.0, metaverse en NFT met zich meebrengen? En hoe beïnvloedt dit de modewereld?
The Metaverse, a New Beginning for Responsible Fashion!
Onder moderatie van Dio Kurazawa, medeoprichter van The Bear Scouts, krijgt Leanne Elliott-Young, curator en maker, medeoprichter van het Institute of Digital Fashion, het woord. Ze spreekt over mode in de digitale wereld en de daarbij behorende duurzame oplossingen.
Dit bericht op Instagram bekijken
Consumer Behavior Underwent Dramatic and Lasting Changes During Pandemic. How Should Brands Respond?
Consumentengedrag heeft tijdens de pandemie ingrijpende en blijvende veranderingen ondergaan. Hoe moeten merken reageren op de nieuwe wereld die na COVID is ontstaan? Gemodereerd door duurzaamheidexpert Dio Kurozawa, medeoprichter van The Bear Scouts, duidt het panel bestaande uit Jide Osifeso, oprichter en ontwerper van HYMNE, en Onno Oldeman, managing Partner bij Simon-Kucher & Partners, de veranderingen in consumentengedrag en de nieuwste trends.
What Does a Sustainable Future Look Like? The Facts and Paths for Securing the Future of Humanity
Maxine Bédat, directeur van New Standard Institute, onderzoekt hoe een duurzame toekomst eruit ziet. De directeur van de non-profitorganisatie doet dit door de creatie, verkoop en uiteindelijke vernietiging van een kledingstuk te volgen. Tijdens deze reis wordt het menselijke verhaal van onze wereldeconomie verteld. Daarnaast gaan we dieper in op de vraag hoe de toekomst van de mensheid veilig kan worden gesteld. Bédat werkt al jaren samen met wetenschappers en burgers om de mode-industrie duurzamer, ethischer en rechtvaardiger te maken. Inspiratie gegarandeerd!
Bezoek voor meer informatie de website van Ever Revolving Talks.
Over Calik Denim:
Calik Denim is een premium denim producent met Turkije als uitvalsbasis. Calik Denim werkt samen met merken en bedrijven wereldwijd, zoals PVH, Diesel, Armani, Acne, H&M, Zara, Jack & Jones, Calvin Klein, 7 for All Mankind, Parker Smith, Gerry Weber en veel meer.
Kom jij naar Ever Evolving Talks by Calik Denim?