Facebook komt terug op haar advertentiebeperkingen voor cryptocurrency

bitcoin ethereum koers

Facebook komt terug op haar advertentiebeperkingen voor cryptocurrency

Facebook komt terug op haar advertentiebeperkingen voor cryptocurrency, wat betekent dat we weer meer reclame kunnen tegenkomen over bitcoin & co.

bitcoin ethereum koers

Kort nadat David Marcus, leidinggevende op het gebied van cryptocurrency bij Facebook, is afgetreden, heeft het Amerikaanse bedrijf nu aangekondigd dat het weer advertenties voor crypto zal toestaan. Dit nieuws is op zich verrassend, omdat er juist advertentiebeperkingen waren ingetreden. Verwacht de komende periode dus meer reclames over bijvoorbeeld bitcoin.

Onder verwijzing naar meer toezicht door de overheid en een meer volwassen markt voor de wereld van cryptocurrency, zegt Meta dat het binnenkort de lijst met regelgevende licenties die het accepteert, zal uitbreiden van slechts drie naar een veel grotere pool van 27, waardoor de poorten worden geopend voor veel meer bedrijven en ondernemers om op diens platform te adverteren. Of het nu gaat om de laatste Ethereum koers of promotie van digitale wallets, de kans dat je meer cryptonieuws ziet als je Facebook opent zal toenemen.

“In de loop der jaren is het cryptocurrency-landschap volwassener geworden en gestabiliseerd en heeft het een toename van overheidsregulering ervaren, wat heeft geholpen om duidelijkere verantwoordelijkheden en verwachtingen voor de industrie vast te stellen”, luidt een verklaring van het bedrijf. “Deze verandering zal ons beleid eerlijker en transparanter maken en een groter aantal adverteerders, waaronder kleine bedrijven, in staat stellen onze tools te gebruiken en hun bedrijf te laten groeien.”

“Met meer openheid en transparantie voor wat cryptobedrijven kunnen doen, zullen we meer acceptatie voor de cryptocurrency-industrie en de metaverse zien dan ooit tevoren”, vertelde Henry Love, voormalig Facebook-medewerker en managing partner van Fundamental Labs, aan CNBC. “Dit is een game-changer voor massale adoptie.”

Retina AI CEO en een andere voormalige Facebook-medewerker Emad Hasan voegden eraan toe: “Deze bedrijven bevonden zich in een situatie waar ze niet konden adverteren op Facebook. Ze konden mensen niet ertoe brengen fiat-valuta om te zetten in cryptocurrency. Dit zal de gemiddelde burger helpen dit wel te doen.”

Post a Comment

#Volg ons op Instagram