BMW verbindt zich aan de wereld van volledig elektrische SUV’s met zijn 493 pk sterke iX xDrive50

BMW iX xDrive50 - volledig elektrische SUV

BMW verbindt zich aan de wereld van volledig elektrische SUV’s met zijn 493 pk sterke iX xDrive50

BMW verbindt zich aan wereld van volledig elektrische SUV’s met 493 pk sterke iX xDrive50. De iX xDrive40 & xDrive50 sluiten zich aan bij de recente i4.

BMW blijft zijn volledig elektrische serie verder ontwikkelen met de onthulling van de iX. In navolging van de zojuist getoonde productieklare i4, toont BMW nu zijn nieuwste SUV – of SAV, ook bekend als Sports Activity Vehicle zoals de fabrikant het noemt – waarbij het model wordt aangeboden in zowel xDrive40- als xDrive50-vermogensopties.

De xDrive40 en xDrive50 zullen beide zijn uitgerust met een dubbele motor, waarbij de ene de vooras aandrijft en de andere de achteras. Hoewel de ’40 zal worden geleverd met 296 pk, waarmee de ‘SAV’ van 0-100 km/u versnelt in bijna zes seconden, zal de ’50 waarschijnlijk degene zijn die autoliefhebbers het meest zal enthousiasmeren. Deze elektrische SUV zal met zijn vermogen van 493 pk namelijk goed zijn voor een acceleratietijd van 0-100 km/u in iets minder dan vijf seconden.

Het vermogen zal worden benut via BMW’s vijfde generatie eDrive-technologie die 20 procent ‘dichter’ is dan de batterijen die eraan voorafgingen. Het resultaat is dat de iX xDrive40 een actieradius van maximaal 400 kilometer kan leveren met een accu van 70 kWh, terwijl de krachtigere iX xDrive50 een accu van 100 kWH zal gebruiken die een actieradius van maximaal 603 kilometer biedt.

Frank Weber, lid van de Raad van Bestuur van BMW AG, Development, zei over de technologie: “We stellen nieuwe industrienormen met de technologie in de BMW iX. De iX heeft meer rekenkracht voor gegevensverwerking en krachtigere sensortechnologie dan de nieuwste voertuigen in ons huidige assortiment, is geschikt voor 5G, krijgt nieuwe en verbeterde geautomatiseerde rij- en parkeerfuncties en maakt gebruik van de krachtige vijfde generatie van ons elektrische aandrijfsysteem.”

Elders zullen chauffeurs genieten van een laadtijd van minder dan 40 minuten als ze 10 tot 80 procent willen opladen, evenals een minimalistisch ontwerp van binnen en van buiten. Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design, zei hierover: “De BMW iX laat zien hoe we nieuwe technologieën een zeer modern en emotioneel ontwerp kunnen geven. De auto is technologisch complex, maar voelt heel helder en ongecompliceerd aan … De BMW iX biedt een mobiele leefruimte waarin mensen zich op hun gemak voelen, waar de intelligentie van de auto er alleen is als je die nodig hebt.”

BMW’s kenmerkende nierengrille-ontwerp dat op nieuwere modellen is terug te vinden, repliceert het ontwerp van de i4, aangezien het ook om aerodynamische redenen is aangepast. Bovendien heeft de BMW iX rondom gebeeldhouwde lijnen en rondingen, waardoor lucht over en rond de auto kan stromen voor een betere aerodynamica. Voorlopig is het enige andere stukje informatie dat door het Duitse merk wordt onthuld, dat de iX xDrive40 € 77.300 kost, wat hem vergelijkbaar maakt met BMW X5-modellen met vergelijkbare motoren.

Bekijk de BMW iX xDrive50 hieronder van dichtbij.

BMW iX xDrive50 - volledig elektrische SUV

BMW iX xDrive50 - volledig elektrische SUV

BMW iX xDrive50 - volledig elektrische SUV

BMW iX xDrive50 - volledig elektrische SUV

BMW iX xDrive40 - volledig elektrische SUV

BMW iX xDrive40 - volledig elektrische SUV

BMW iX xDrive40 - volledig elektrische SUV

BMW iX xDrive40 - volledig elektrische SUV

BMW iX xDrive40 - volledig elektrische SUV

BMW iX xDrive40 - volledig elektrische SUV

Laat een reactie achter

#Volg ons op Instagram