TRAILER: Nieuwste beelden van PlayStation 5 tonen meeslepende game-ervaring

sony PlayStation 5 trailer

TRAILER: Nieuwste beelden van PlayStation 5 tonen meeslepende game-ervaring

Nieuwste PlayStation 5 trailer toont nieuwe meeslepende eigenschappen, met de focus op 3D-audio, haptische feedback en adaptieve triggers.

Sony heeft zijn eerste internationale reclamespot voor de PlayStation 5 geïntroduceerd, waarbij de nadruk ligt op de reeks nieuwe functies die de volgende generatie consoles biedt om spelers een nog meeslependere ervaring te bieden. Ben jij al onder de indruk?

De clip draait om haptische feedback, 3D-audio en adaptieve triggers, en toont verschillende voorbeelden van hoe elke technologie kan worden gebruikt voor een zeer boeiende gameplay. In zijn officiële persbericht heeft Sony ook verschillende game-ontwikkelaars uitgenodigd om uit te leggen hoe deze drie nieuwe functies zijn geïmplementeerd in aankomende titels.

“Dankzij de precisie van de haptische feedback kunnen we allerlei nieuwe dingen doen”, zegt Brian Horton, creatief directeur van Marvel’s Spider-Man: Miles Morales. “In Marvel’s Spider-Man: Miles Morales laten we spelers doorschemeren uit welke richting aanvallen komen door haptische feedback te geven vanuit de juiste richting op de DualSense draadloze controller. Hoe voelt het om de stealth-vaardigheid van Miles te gebruiken? Hoe voelt een Venom Blast? Vanwege de hoge resolutie van het haptische systeem van de DualSense draadloze controller, kunnen we de dimensionaliteit van de feedback echt vergroten. Als je bijvoorbeeld Vierkantje ingedrukt houdt om een ​​Venom Punch te doen, voel je de bio-elektriciteit van Spider-Man aan de linkerkant van de controller knetteren, met als hoogtepunt de ontlading aan de rechterkant bij een botsing.”

Dinga Bakaba, gamedirecteur van Deathloop, legt ook uit hoe de game adaptieve triggers gebruikt voor een meer realistische ervaring. “Ik ben erg enthousiast over de adaptieve triggers en de haptische feedback, waarbij beide functies bijdragen aan de fysieke in-game-ervaringen en belangrijke feedback zullen geven,” zei hij. “Omdat Deathloop een first-person shooter is, doen we veel om ervoor te zorgen dat alle wapens anders aanvoelen. Een van de dingen die ik leuk vind, is het blokkeren van de triggers wanneer je wapen vastloopt, om de speler onmiddellijk feedback te geven, zelfs voordat de animatie wordt afgespeeld, waardoor de speler op een fysieke manier wordt aangespoord om zijn geweer los te krijgen.”

Check de nieuwe PlayStation 5 trailer trailer bovenaan en blijf ons volgen voor meer PS5-nieuws!

Laat een reactie achter

#Volg ons op Instagram