Conor McGregor’s UFC workout & dieet: haal de innerlijke UFC-kampioen naar boven!

Conor McGregor’s UFC workout & dieet

Conor McGregor’s UFC workout & dieet: haal de innerlijke UFC-kampioen naar boven!

Lees hier alles over Conor McGregor’s UFC workout & dieet waarbij zelfdiscipline en consistentie voorop staan. Het recept voor echte kampioenen!

Conor McGregor’s UFC workout & dieet

Wie is er klaar voor een workout & dieet: Conor McGregor style? Ervan uitgaande dat je nu enthousiast bent, mag je jezelf voorbereiden op een serieuze en gedisciplineerde benadering van eten en sporten. Maar geen zorgen, geheel in stijl is er nog steeds ruimte voor een biertje, sterke drank of sigaar. Jazeker, zelfs deze (ex-)MMA-vechter heeft het soms nodig om even te zondigen.

Middelpunt van aandacht

Conor McGregor is regelmatig het middelpunt van negatieve aandacht en daarbij vergeten we weleens dat Mr. Notorious uiterst toegewijd is als het gaat om voeding en lichaamsbeweging. Het is tenslotte dezelfde man die een oudere man in een Ierse pub sloeg en dezelfde druktemaker die van alles en nog wat naar een UFC-bus gooide. Om nog maar te zwijgen van zijn eindeloze pogingen om zijn naamsbekendheid te vergroten door middel van publiciteitsstunts en product releases. Oh ja, en laten we de uitgesproken voorkeur van McGregor voor mooie Rolex-horloges en op maat gemaakte Versace-kleding niet vergeten.

Zelfbeheersing & consistentie

Maar als we even buiten alle afleidingen om kijken, dan staat het vast dat McGregor beschikt over een grote dosis zelfbeheersing als het gaat om zijn voeding & workout routine. Conor McGregor’s UFC workout & dieet zijn indrukwekkend, maar hij doet dit niet alleen. Op het gebied van voeding wordt hij onder andere bijgestaan door dieetcoach Georges Lockhart. Deze voormalige Amerikaanse marinier is een hardcore voedingsdeskundige en heeft niet alleen McGregor, maar meerdere UFC vechters geadviseerd met betrekking tot hun caloriegebruik.

Los van wie Lockhart helpt, blijft één zaak fundamenteel voor de algehele gezondheid en het succes van iedere klant: consistentie. Dat geldt zeker voor McGregor, die de hele dag alleen bepaalde soorten koolhydraten op specifieke momenten eet. En hoewel hij een gevarieerde benadering van workout en voeding kiest, kun je er zeker van zijn dat hij nog steeds gedisciplineerd en consistent is in zijn algehele workout routine.

Conor McGregor’s UFC workout & dieet

Of je nu spiermassa wilt opbouwen, meer proteïne wilt eten, je innerlijke UFC-kampioen naar boven wilt halen of gewicht wilt verliezen: laat je leiden door het Conor McGregor’s UFC workout & dieet plan.

Conor McGregor dieet: een individueel plan

Georges Lockhart, de dieetcoach van McGregor, weet dat geen twee UFC-vechters op dezelfde manier trainen of vechten. Daarom heeft hij voor iedereen een individuele benadering. Want wat voor de  één werkt, is voor de ander misschien niet optimaal. Daarbij houdt Lockhart zich wel aan een aantal kernprincipes, waarvan we de eerste hierboven al genoemd hebben: consistentie. Een andere is dat bepaalde soorten voedsel gecombineerd moeten worden met training of juist een gevecht.

Wanneer er in de avond een wedstrijd is, volgt Lockhart de volgende aanpak:

  • De spiermassa van de vechter wordt berekend.
  • De inname van koolhydraten wordt vervolgens, afhankelijk van de spiermassa, berekend.
  • Het aantal koolhydraten wordt verdeeld over de maaltijden van de dag.
  • Het exacte aantal maaltijden hangt af van het tijdstip van de strijd.

Lockhart benadrukt ook het belang van variatie en beweert dat diëten zoals keto of Atkins de eter belangrijke voedingsstoffen ontnemen. McGregor volgt dit voorbeeld, ook al is hij eerder geassocieerd met het Sirt-dieet, dat bestaat uit voedingsmiddelen zoals groene thee, pure chocolade en citrusfruit. En hoewel er een natuurlijke overlap is met het paleodieet, prijst McGregor dit niet als een dieet waaraan hij zich uitsluitend houdt.

Uiteindelijk legt het Conor McGregor-dieet een grote focus op eiwitten en blijft het bij zeer specifieke soorten koolhydraten, zoals fruit, groene groenten, zoete aardappelen en pompoen. Uiteindelijk gaat het hem om een ‘schoon’ dieet, wat in zijn woorden betekent: vlees, groenten en koolhydraten van goede kwaliteit.

Misschien heb je het zelf al deels kunnen opmaken uit de vele Instagram-berichten en interviews, maar een typische dag volgens het Conor McGregor dieet ziet er ongeveer zo uit qua eten:

Voor het ontbijt

  • Water – Na het hydrateren start McGregor met 30 minuten cardio.

Ontbijt

  • Koffie of Americano – Een verse koffie of Americano: espresso gemengd met heet water.
  • Eieren – Omelet of gepocheerde eieren om overtollige koolhydraten te vermijden.
  • Gerookte zalm – Voor extra eiwit.
  • Fruit en groenten – Misschien wat boerenkool, avocado, gebakken appelschijfjes of kerstomaatjes.

Snack # 1

  • Griekse yoghurt – Gooi er desgewenst wat noten in.

Lunch

  • Rood vlees – Vlees van “hoge kwaliteit” zoals grasgevoerd rundvlees of biefstuk.
  • Vis – Als hij niet in de stemming is voor rood vlees, kiest hij voor vis.
  • Kipfilet – Geen enkele lijst met hoogwaardige eiwitten is compleet zonder kipfilet.
  • Salade – Salade is tijdens de lunch een geweldige manier om je groenten binnen te krijgen. In overeenstemming met de invloed van het Sirt-voedingsdieet, eet McGregor naar verluidt veel boerenkool.

Snack # 2 (pre-workout)

  • Noten – Noten helpen het insulinegehalte beheersen en het lichaam klaar te maken voor energieverbranding.
  • Fruit – In plaats van (of in aanvulling op) een eiwit, volstaat fruit zoals bramen, bosbessen, appels, aardbeien en grapefruit.

Snack # 3 (na de training)

  • BSN Shake – Voor het herstellen na de training.
  • Kokoswater – Hydratatie is essentieel.
  • Koolhydraten – Volgens Lockhart is het ‘oké’ om koolhydraten te eten als aanvulling na een training. Denk aan zoete aardappelen, rijst, haver en misschien een glas melk.

Avondeten

  • Kip – Meer eiwitten voor McGregor, die indrukwekkende hoeveelheden kip in één keer eet.
  • Vis  – Van sushi-diners tot tonijnsteak tot gebakken kabeljauw, McGregor geniet van veel vis.
  • Biefstuk – Denk eraan dat je voor het avondeten één en niet al deze eiwitbronnen moet eten.
  • Groene bonen – Hier zal geen enkele voedingsdeskundige tegenin gaan.
  • Zoete aardappelen – McGregor is een grote fan.
  • Rijst – Volgens de Instagram-feed van McGregor bevatten zijn diners vaak rijst.
  • Bier, tequila of whisky – We zullen de Ierse grappen achterwege laten, maar McGregor neemt af en toe zeker een biertje of shotje.

‘s Avonds laat

  • Thee – Als hij zich houdt aan het Sirt-dieet, zal het groene thee zijn.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

It takes real skill to do this 🇮🇪 @properwhiskey

Een bericht gedeeld door Conor McGregor Official (@thenotoriousmma) op

 

Conor McGregor UFC workout plan: 5 principes

Conor McGregor’s UFC workout & dieet draait natuurlijk niet alleen om hoe je calorieën moet consumeren, maar ook hoe je ze moet verbranden. Binnen zijn workout plan moet je je volgens hem altijd aan de volgende 5 principes houden, voordat je aan een trainingsroutine begint:

  1. Variatie is essentieel: variatie is niet alleen belangrijk als het gaat om voeding, maar ook voor je workout routine.
  2. Weet wanneer je moet stoppen: het is belangrijk om je grenzen in de sportschool te leren kennen.
  3. Blijf flexibel: flexibel blijven is de sleutel tot blessurepreventie en algehele fitheid. Zorg er in ieder geval voor dat je iedere dag stretcht.
  4. Oefen lichaamsgewichtoefeningen: om het in zijn woorden uit te drukken: “Machines gebruiken geen machines. En ik ben een machine.”
  5. Eet gezond voedsel: dit heb je hierboven al kunnen lezen in zijn dieet plan.Zoals je kunt zien, is het fitness regime van Conor McGregor net zo gevarieerd als intens. Hieronder een voorbeeld van een van de workout routines van Mc Gregor.Dynamische rek- en flexibiliteitsroutine

Voer elk van de volgende oefeningen een minuut lang uit.

  • Muay Thai-knieën
  • Schouderrotaties
  • Leg swings
  • Hip Circles
  • Nek bridge

Statisch stretchen

Houd elk van de volgende stukken 30 seconden vast.

  • Back Roll
  • Zittende buikstretch
  • Zittende schouderstretch
  • Liggende beenstretch
  • Zittende butterfly

Locomotion conditioning

  • Duck walk (vermindert kniepijn)
  • Horse walk (ontwikkelt heup- en lieskracht)
  • Lizard walk (verbetert heupmobiliteit en core control)
  • Ostrich walk (verhoogt de flexibiliteit van je rug)

Lichaamsgewicht circuit

Voer elke oefening een minuut uit en probeer het aantal herhalingen keer op keer te vergroten. Voltooi in totaal vijf sets.

  • Muscle Pull-Ups (buikspieren, middenrug, schouders, biceps en triceps)
  • Push-ups (schouders en triceps)
  • Pull-Ups (rug en biceps)
  • Air Squats (hamstrings en bilspieren)

Conor McGregor’s gevechtstraining

McGregor staat natuurlijk bekend als vechter, en misschien vraag je je af hoe hij zich voorbereidt op zijn volgende gevecht. Zijn workout plan verandert continu, dus het is lastig om een exact ritueel vast te stellen. Mc Gregor is in ieder geval wel een voorstander van het Fighter Anaerobic System of Training (FAST), dat zowel intensieve aerobe training als permanente uithoudingsoefeningen omvat. Het grootste deel van zijn trainingen doet hij bij het UFC Performance Institute. Hier kan hij in aanloop naar het gevecht onder andere gebruikmaken van de cryosauna’s en onderwaterloopbanden die aanwezig zijn.

Je hebt nu een goede indruk van Conor McGregor’s UFC workout & dieet. Hiermee kan ook jij de innerlijke UFC-kampioen naar boven halen. Aan de slag dus!

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Iron and platinum @mcgregorfast

Een bericht gedeeld door Conor McGregor Official (@thenotoriousmma) op

Conor McGregor’s UFC workout & dieet

Post a Comment

#Volg ons op Instagram