Chris Hemsworth’s workout & dieet: Zo verander je in Thor!

Chris Hemsworth’s workout & dieet training thor

Chris Hemsworth’s workout & dieet: Zo verander je in Thor!

We hebben Chris Hemsworth’s workout & dieet voor zijn rol als Thor voor je uiteengezet. Wanneer begin jij aan dit trainingsschema?

Chris Hemsworth's workout & dieet training thor

De Australische acteur Chris Hemsworth zet inmiddels al in 8 films de Marvel superheld Thor als een huis neer. Dat heeft hij mede te danken aan zijn gespierde lichaam  – al liet hij zich in Avengers: Endgame even van een minder gespierde kant zien. Chris Hemsworth’s workout & dieet is niet voor bangeriken, maar je kunt het hieronder ontdekken en in jouw voordeel gebruiken!

De Thor-acteur wordt voor zijn workouts en dieet bijgestaan door zijn persoonlijke trainer Luke Zocchi, waarbij alles draait om consistentie, toewijding en intensiteit. Zocchi beweert zelfs dat hij en Hemsworth nooit meer dan een uur per keer trainden. Dat moet wel een pittige workout zijn. In dit artikel vertellen we alles over zijn strakke regime met als resultaat: een superheldenlichaam.

Chris Hemsworth’s workout & dieet ontleed

Eten is belangrijker dan training

Volgens coach Zocchi is eten belangrijker dan training en daarom had Hemsworth een zeer strak schema waarbij hij zes keer per dag, iedere twee tot drie uur, enorme hoeveelheden calorieën tot zich neemt, die hij vervolgens tijdens zijn workout in de sportschool omzet in spieren. Zijn dieet bestond onder andere uit de volgende ingrediënten:

  • Kip: bevat de nodige magere eiwitten.
  • Vis: rijk aan eiwitten en omega 3-vetzuren.
  • Eiwitten: een geweldige bron van eiwitten.
  • Bruine rijst: koolhydraten in de vorm van gezonde, volle granen.
  • Quinoa: glutenvrij en met 9 essentiële aminozuren, vezels, vitamine B, ijzer, kalium, calcium, fosfor en vitamine E.
  • Zoete aardappel: een bron van vezels en bètacaroteen, een natuurlijke antioxidant.
  • Groenten: broccoli, asperges en bladgroenten zitten bijvoorbeeld vol voedingsstoffen.
  • Bananen: bevatten veel vezels en kalium, stimuleren de gezondheid van het hart en helpen bij de spijsvertering.
  • Whey eiwitshake: werken zeer goed bij de opbouw van spieren.
  • Bonen: een rijke bron van witten.

Zijn dagmenu zag er bijvoorbeeld als volgt uit:

  • Ontbijt: 1 kopje havermout, 1 banaan, ½ kopje rozijnen, vetvrije melk, 4 eiwitten, 1 ei, 50 g kaas, eiwitshake, sinaasappelsap.
  • Brunch: cottage cheese, broodje met kalkoen, gemengde noten, eiwitshake, yoghurt.
  • Snacks: ‘Beef jerky’
  • Lunch: 3 kipfilets, 100 g bruine rijst, 1 kopje broccoli, 1 kopje bruine bonen, 1 glas vetvrije melk.
  • Diner: 3 zalmfilets, 100 g quinoa, 100 g asperges, een glas vetvrije melk, yoghurt.
  • Avondmaal: 2 gekookte eieren, 2 plakjes bruinbrood, eiwitshake.

Verandering van dieet: vegan bodybuilding

Tijdens het filmen van Thor: Ragnarok en Avengers: Infinity War ging Hemsworth over op een volledig veganistisch dieet, waardoor het concept ‘vegan bodybuilding’ populair werd. Hierdoor werd hij niet alleen een superheld, maar voor sommigen ook een wereldredder in real life.

Chris Hemsworth’s workout

Hoewel volgens zijn coach het dieet belangrijker is dan de workout, is Hemsworth’s workout niet onbelangrijk. Want al die calorieën moesten natuurlijk wel op een goede manier omgezet worden in spieren, en hij had maar een uur om dat te doen. De ‘Thor workout’ is voornamelijk gericht op de schouders en armen, omdat Thor’s bovenlichaam meer aandacht krijgt van de camera in de films. Een paar voorbeelden van oefeningen:

  • Back Squats: een van de belangrijkste krachtoefeningen om spieren op te bouwen en de balans te verbeteren.
  • Bankdrukken: bouwt spieren op.
  • Deadlifts: als je dit goed doet. Is het een van de meest effectieve manieren om kracht op te bouwen.
  • Pull-ups: hoe vaker je ze doet, hoe makkelijker het wordt.
  • Bear Crawls: een van de functionele oefeningen die Hemsworth moedig bleef uitvoeren.

Een daadwerkelijk voorbeeld van een Thor workout routine:

  • Pull-ups (3 sets, 15 herhalingen) – rugspieren
  • Sit-Up (3 sets, 20 herhalingen) – buikspieren
  • Push-Ups (3 sets, 15 herhalingen) – borstspieren
  • Front Box Jump (3 sets, 10 herhalingen) – hamstrings
  • Bodyweight Squat (3 sets, 15 herhalingen) – dijspier

IJzeren circuit training:

  • Barbell Squat (3 sets, 15 herhalingen) – dijspier
  • Barbell Bench Press (3 sets, 5 herhalingen) – borstspieren
  • Standing Military Press (3 sets, 8 herhalingen) – schouderspieren
  • Barbell Deadlift (3 sets, 5 herhalingen) – hamstrings
  • Hammer Curls (3 sets, 5 herhalingen) – biceps

En nog een paar algemene regels voor de ‘Thor workout’:

  • Maak gebruik van vrije gewichten in plaats van machinegewichten. Vrije gewichten werken beter voor het hele lichaam.
  • Richt je voornamelijk op samengestelde liften en oefeningen (deadlifts, squats enz.), gericht op meerdere delen van het lichaam.
  • Ga niet tot het uiterste wanneer je aan het liften bent. Houd je herhalingen in een gematigde zone.
  • Zorg voor downtime tussen de sets, maar rust niet te veel.
  • Neem af en toe een vrije dag.

Met behulp van Chris Hemsworth’s workout en dieet kun jij misschien wel net zo oppermachtig als Thor worden. Maar je zult er wel hard voor moeten werken. Hemsworth’s workout bestaat uit een intense spieropbouw, met weinig downtime tussen sets. En daarbij zul je je ook strak aan het dieetplan moeten houden. Keep on going!

Wanneer begin jij met Chris Hemsworth’s workout & dieet?

Post a Comment

#Volg ons op Instagram