Dockers’ chino broeken zijn na 30 jaar nog steeds tijdloos

Dockers’ chino broeken zijn na 30 jaar nog steeds tijdloos

dockers-chino-broek-vaderdag

Vaderdag komt eraan en dat geldt ook voor de 30ste verjaardag van Dockers. In het kader hiervan kijken we terug op 30 jaar waarin vaders, vaders van vaders en toekomstige vaders wereldwijd de chino’s van Dockers omarmd hebben als favoriete broek.

“Stijl verandert maar de Dockers broek blijft tijdloos”, zo luidt eigenlijk de conclusie. Het label maakte zo’n 30 jaar geleden een belofte: verandering maken binnen het kledingaanbod voor ons mannen, zodat bijvoorbeeld óók voor vaders goed gekleed gaan een stuk gemakkelijker werd. Het klinkt een beetje ‘corny’, maar vergis je niet, terug in die tijd was het voor heren – als het op broeken aankwam – een zeer beperkte keuze totdat Dockers de Khaki broek introduceerde. Ineens was daar een broek met het comfort van je favoriete spijkerbroek en een stijl die gemakkelijk paste bij elke gelegenheid. Al snel was de Dockers chino broek niet meer weg te denken uit de kledingkast van mannen wereldwijd.

dockers-chino-broeken-vaderdag
Natuurlijk zijn de Dockers broeken door de jaren aan ontwikkeling onderhevig geweest. Elke nieuwe generatie mannen vraagt immers om vernieuwing in stijl en stofgebruik.

De Dockers broeken van nu zijn bijvoorbeeld slank gesneden en verkrijgbaar in stretch stoffen die zorgen voor alle bewegingsvrijheid die je nodig hebt – bijvoorbeeld om te spelen en ravotten met de kids. Omdat Dockers elk seizoen weer in staat is geweest om in te spelen op de trends zonder de oorspronkelijke visie uit het oog te verliezen, zijn zij een vanzelfsprekende keuze voor mannen, generatie op generatie.

Over Dockers

Wist je trouwens dat Dockers al meer dan 30 jaar een hoeksteen is van de mannenmode. Deze Amerikaanse klassieker, geïntroduceerd in 1986 in San Francisco, staat aan de grondslag voor het kleden van de man voor elke gelegenheid en van top tot teen. De innovaties en details die ze doorvoeren in de collecties hebben altijd een doel op zich, anders dan losse trends.

Vandaag de dag blijft Dockers® Amerika’s favoriete chino en biedt het merk een breed scala aan kleding en accessoires zonder dat er gecompenseerd wordt in kwaliteit. Het is een iconisch merk voor de echte good guys in de wereld en staat voor een veelzijdige, essentiële stijl. Het merk is een divisie van Levi Strauss & Co. en wereldwijd in meer dan 60 landen verkrijgbaar.

Laat een reactie achter

#Volg ons op Instagram