5 tips om snel buikvet verliezen

Buikvet verminderen

5 tips om snel buikvet verliezen

Buikvet verminderenDe zomer staat weer voor de deur en we hebben je al op de hoogte gebracht van de laatste zwembroek trends. Om er een beetje goed uit te zien op het strand kan het bij veel mannen geen kwaad om nog even wat kilootjes af te vallen. Helaas is overgewicht niet alleen iets voor vrouwen. Steeds meer mannen hebben last van overgewicht. Waar bij de vrouwen het vet vooral op de billen gaat zitten hebben wij mannen vaak last van buikvet.

In dit artikel daarom vijf tips om van dat vervelende buikvet af te komen. Afvallen rondom de buik wordt vaak gezien als lastig en moeilijk maar met deze tips moet het zeker gaan lukken.

1. Stimuleer de vetverbranding

Het buikvet moet weg dus is het zaak om de vetverbranding aan het werk te zetten. De vetverbranding kun je stimuleren door bepaalde voeding. Eet vooral zo weinig mogelijk industrieel bewerkt voedsel. Deze vorm van voeding bevat namelijk vaak veel lege calorieën. Calorieën die je wel dik maken maar waar het lichaam niets aan heeft. Eet daarom liever natuurlijke producten. Denk hierbij aan:
• Groente en fruit
• Koud water vis (zalm, makreel, haring)
• Eieren (liefst gekookt)
• Nootjes en zaden
• Vlees (kip, biefstuk)
• Volkoren brood en Aardappelen (beperkt)
• 1,5 liter water drinken per dag
De truc is om minder koolhydraten te eten en deze te vervangen door eiwitten. Dieten die koolhydraatarm zijn worden dan ook stees polulairder onder de mensen die snel willen afslanken.

2. Eet gevarieerd

Belangrijk is om niet elke dag hetzelfde voedsel te eten. Variatie in voeding zorgt ervoor dat je alle voedingsstoffen in voldoende mate binnenkrijgt mits je natuurlijk gezond eet. Het voorkomt dat in het lichaam bepaalde tekorten gaan ontstaan waardoor de vetverbranding kan stagneren.

3. Eet minder dan je verbruikt

Zorg ervoor dat je elke dag minder calorieën eet dan het lichaam per dag kan verbranden. Hierdoor zul je namelijk gaan afvallen. Heb jij vooral vet rondom de buik dan zul je uiteraard ook daar resultaat zien.

4. Bewegen

Door lichaamsbeweging kun je extra calorieën verbranden. Dit zorgt ervoor dat je nog sneller gaat afvallen. Bewegen kan op velerlei manieren. Het meest efficiënt om af te vallen is de hoge intensiteit interval trainingen (HIIT) in combinatie met krachttraining. Zoals de naam HIIT al aangeeft lever je een hoge inspanning gedurende een korte periode. Je wisselt deze momenten af met rust. Dit blijkt uit wetenschappelijke onderzoeken een betere manier (lees: snellere manier) om af te vallen dan lange cardiosessies. Als je dit ook nog eens combineert met krachttraining verandert je lichaam in een vetverbrandingsmachine. Doordat je spiermassa gaat ontwikkelen neemt de ruststofwisseling toe. Spieren verbranden namelijk calorieën, hoe meer spieren hoe meer vet je verbrand in een rust toestand.

5. Tempo maken met eiwitshakes

Wil je in korte tijd veel afvallen dan kan afvallen met eiwitshakes een goede uitkomst zijn. De shakes zitten boordevol eiwitten waardoor je geen honger hebt terwijl je wel ver beneden je dagelijkse caloriebehoefte blijft. Resultaat is snel gewichtsverlies. Ideaal als je nog snel even wat wilt afvallen voordat je in de zwembroek over het strand gaat lopen.
Ik ben benieuwd of het gelukt is nog snel even wat kilo’s kwijt te raken voordat de zomer.

Post a Comment

#Volg ons op Instagram